helt! kört!

Först och främst så var jag på en hälsokontroll i morse som drog ut en aning på tiden eftersom jag åkte till Previakontoret på fel sida om Göta Älv. Hemkomst kl. 10:30, ungefär då som vi borde ha varit i Slottskogen för att träffa en annan barnfamilj.

Alltså var jag en aning jäktad när vi gjorde oss i ordning men när jag tillslut fick ner yngsta dottern i vagnen i trapphuset så kändes det som att vi ändå var på banan. I exakt samma ögonblick som jag andades ut och vände mig om slog ytterdörren igen. Där stod min son och såg förväntansfull och glad i hågen ut.

Nycklarna, skötväskan, dotterns mat, min plånbok och min jacka var emellertid kvar på andra sidan av den nu LÅSTA dörren.

Sonen förstod på min blick att det här nog inte var riktigt bra så han föreslog att vi skulle försöka klättra upp genom soptrumman. Jag bet mig i läppen och istället för att hojta något så blev det ett koncentrerat - nä, det går inte, det här är helt! kört!. Sonen har ju tidigare anklagat mig för att vara som Emils pappa, det är jag alltså inte.

Enligt hälsoprofilen är jag nämligen ostressad och har bra blodtryck.

Kommentarer
Postat av: Jonas Slättung

Har du odlat ut mustaschen igen nu?

Gör det annars, innan du FÅR högt blodtryck.

Mustaschen kyler ju - i motsats till vad många tror - ner kraniet. Den håller också rent genom att hindra gifter från att sprida sig in i munhålan.

Jag är inte helt säker på att det här är medicinskt bevisat, men det gäller nog att inte stirra sig blind på vetenskapliga fakta utan mer att satsa för att vinna - en jättefin inställning när det gäller kropp och hälsa. Har jag hört.

2009-05-18 @ 16:08:35
URL: http://slattungsvisdom.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Du har helt rätt i det Jonas. Faktum är att detta var orsaken till att jag rakade av mig mustaschen i första läget - mitt kranium var så kallt i februari-mars.

2009-05-18 @ 18:15:09
Postat av: Gunilla

Vilken tur att det inte var medicinskt bevisat....annars hade ju vi kvinnor varit sidosteppade.

2009-05-18 @ 18:15:58
Postat av: Gunilla

Vilken tur att det inte var medicinskt bevisat....annars hade ju vi kvinnor varit sidosteppade.

2009-05-18 @ 18:16:54
Postat av: LS

För vilken gång i ordningen var det detta hände egentligen? Jag tycker att liknelsen med Emils pappa inte verkar så dum trots allt. Klarsynt son du har!

2009-05-19 @ 23:20:41
Postat av: Vickevire

Underbart! Känner igen händelsförloppet - tycks gå i arv i din familj...

2009-05-21 @ 22:24:18
Postat av: H

Ja, det gjorde mig lite varm inombords faktiskt... efter ett tag i alla fall - sådan far sådan son på något sätt.

2009-05-24 @ 21:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0