mobilen i holken

Alltså jag befinner mig på landet och uppdaterar egentligen inte bloggen. Följande behöver jag ändå få ur mig. I måndags morse kom sonen in och konstaterade att yngsta dottern precis hade slängt min mobiltelefon i toaletten. Märkligt tycker jag med tanke på allt Lego hon slänger ner genom spjälorna på balkongen, telefonen är det sämsta tänkbara och också enda hon har slängt i holken. Det var första gången som jag fick se liksom i direktsändning vad vatten gör med en mobiltelefon. Den dör inte tvärt utan börjar pixla och fladdra och slocknar sedan långsamt. Det såg plågsamt ut.

I dag på stranden såg yngsta dottern uttråkad ut igen, det är då hon gör sådana där saker så då gäller det att få in henne på ett bra spår. Hon hade suttit i en kvart och hällt i och ur sand ur en hink när hon tröttnade. Jag visade henne då hur man kan fylla hinken till bredden, platta till lite och sedan vända på den: Då har man fått ett torn. När jag sade "ett TORN" och vände på spannen så började dottern spontant att applådera. Det är ingen tvekan om att hon menade det det såg ut som att hon menade: "Vad duktig du är pappa som kan bygga ett torn".

Sedan skippade hon spannen och ville leka med mobiltelefonen igen. Alltså hon fick den.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0