kan man inte få vara incommunicado

Min lillebror lärde mig ett nytt roligt ord i dag: incommunicado, dvs. att vara fullkomligt oanträffbar för omvärlden. Det visade sig alltså att det finns ett ord för det jag ägnade mig åt det i förra veckan pga en serie händelser som hade med tandläkaren att göra. Min gamla tandläkarmottagning hade ringt hit och frågat om jag ville komma på undersökning. Nej, borde varit svaret - jag har en ny tandläkare inne i stan eftersom jag inte orkar åka till MÖLNDAL längre. Istället sa jag: "jag är lite upptagen just nu - kan ni ringa senare"? 

Så säger jag alltid när det är något på telefonen som jag borde säga nej till. Jag ber vederbörande ringa senare och gör mig sedan INCOMMUNICADO. 

Nu var det bara det att tandläkarmottagningen istället SKICKADE en kallelse, dom bokade in mig på en tid denna veckan. Alltså blev det helt fel men eftersom jag fortfarande var incommunicado så ringde jag inte tillbaks utan skickade ett mail med innebörden att jag inte tänker komma. 

Dagen innan den avbokade tiden blev jag på nytt uppringd av tandläkaren. Eftersom jag såg att det var från mottagningen så svarade jag inte utan väntade och lyssnade av svararen. Det var en kvinna som påminde mig om att jag inte skulle glömma tandläkartiden dagen efter. 

Jag ringde inte utan författade ett nytt mail med innebörden "vad i mitt förra mail var det ni inte förstod?"

Sensmoral: Att bete sig incommunocado är inte att göra livet enklare. 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Selektivt incommunicado, det är nog det du önskar. Annars rimmar det illa med bloggens möjligheter att kommentera inlägg. Du svarar ju alltid.

2009-06-06 @ 09:22:27
Postat av: H

ja. men jag slipper prata om sådant som gör ont

2009-06-06 @ 18:55:38
Postat av: C

Att inte säga nej och i stället fly eller göra sig kommunicado kan också kallas, att vara FEG! Eller?

2009-06-07 @ 21:21:56
Postat av: C

Incommunicado = fegis!?

2009-06-07 @ 21:24:44
Postat av: H

C, du vet mycket väl vad jag talar om när det gäller tandläkeri. Klaga på mig = hyckleri!?

2009-06-07 @ 22:51:47
Postat av: Martin

Tolkar det som att det är lågkonjunktur även hos tandläkare då de verkar kämpa hårt för sina kunder.

En annan reflektion är att Incommunicado är en rätt hyfsad låt med Marillion. Vet inte vad texten går ut på men det kanske är värt att kolla upp.

2009-06-08 @ 10:43:22
Postat av: H

Martin, det finns en fortsättning på tandläkarhistorien som stärker din tes. Dom hävdar nämligen att det första mailet måste ha kommit bort. Vad jag vet så kommer inte mail bort.

2009-06-08 @ 11:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0