en krycka i exakt samma nyans

Att skriva blogg när det är så här varmt GÄR INTE. Dessutom verkar det pågå en ovanligt aggressiv attack av brittiskt vajgräspollen just nu så mina ögon kliar. Igår kväll såg jag en äldre dam med lila klänning som hade en krycka i exakt samma nyans, det var det sista jag såg innan ögonen började klia. Dessbättre lindras pinan en aning när jag har solglasögon på mig. Därför sitter jag nu inomhus med neddragna persienner och solglasögon. 

Nåväl, till helgen drar den årliga tennisturneringen igång där jag ställer upp i dubbelklassen. Testade formen igår och noterade att min backhand har lämnat mig. 

Köpes: Backhand


Kommentarer
Postat av: patrik spång

Har faktiskt en riktigt ren och stilig backhand. Tyvärr i pingis.



Å andra sidan säger de som möter mig i tennis att jag inte spelar tennis när vi spelar tennis. Jag spelar pingis, menar de.



Kallades Miroslav efter Miroslav Mecir. Tog det som den finaste av komplimanger eftersom Miroslav är den enda idol jag någonsin haft i alla kategorier.



Killen var ett geni men samtidigt så nervsvag att han kunde börja serva underservar när det spökade i huvedet på honom. Men när blicken var klar så kunde han slå magiska stoppbollar, bakom ryggen.



Men det var nog inte så vännerna menade att jag skulle ta det. De tyckte helt enkelt att jag hade en knäpp spelsil. Kort uppkast, flacka servar, enhandsbackhand och pingissmashar.



Kort sagt: backhand finns, men den kommer att dra dig i fördärvet.



2009-06-26 @ 14:24:32
URL: http://www.jerlov.se
Postat av: Per

Dubbelgångare (innan mustaschen försvann): http://3.bp.blogspot.com/_2XHxqgMF4mw/SgX9R82Q0mI/AAAAAAAAAww/_HOCDu1mCVs/s1600-h/extrasaltat+fram.jpg



Förövrigt en fantastisk blogg: http://katastrofalaomslag.blogspot.com/

2009-06-28 @ 14:12:04
Postat av: H

Kommer inte åt länken riktigt här på landet men jag får kolla på den när jag kommer hem. När det gäller min backhand så kom lösningen naturligt för mig här i turneringens inledande skede: Jag går runt och slår forehand. Alltid, i alla lägen.

2009-07-02 @ 01:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0