burger king i Stenungsund

Efter några dagar på landet var vi i eftermiddags på väg hem längs med E6:an. Jag trodde att det fanns en Mc Donalds i Ljungskile men det var en shelltapp så nästa möjliga stopp blev Stenungsund - Stora Höga-avfarten, Burger King. 

Eftersom jag föredrar Burger King så det kändes rätt bra. Vi köpte några meals och bad också om att få yngsta dotterns barnmat värmd i en microvågsugn. Min sambo fick då till svar att det inte finns någon microvågsugn på denna Burger King. 

Större delen av måltiden upptogs mitt sinne av detta märkliga faktum. Min sambo mindes inte exakt vad som sades, det kan ha varit som så att micron var sönder också - det kan ha varit så dom sa. I vilket fall så vägrade dottern givetvis att äta iskall burkmat. 

Vid bordet bredvid satt också en barnfamilj och kämpade för att få en ettåring att äta. Jag satt och smålog lite över att alla har sin egen taktik och att deras verkade fungera ganska bra när jag plötsligt fick för mig att det liksom steg ånga upp ur deras burk. Jag började peka. Min sambo såg det  och frågade om maten händelsevis var varm. 

- Ja, vi fick den värmd... 

- I en MICRO? 

Efter att ha stegat fram till kassan ytterligare en gång så fick även vi maten värmd i den microvågsugn som alltså både FINNS och FUNGERAR på Burger King vid Stora Höga-avfarten i Stenungsund. 

Varför fick inte vi maten varm med en gång? Varför hittade kvinnan bakom disken på? 

Jag och min sambo hade en diskussion i bilen om huruvida vi någonsin i framtiden kan besöka denna vägrestaurang igen. Min sambo tyckte det och tillade att hon tyckte att jag var lite väl hård. Själv är jag av åsikten att vi inte bara inte ska äta där någonsin igen, utan att vi även ska ge restaurangen långfingret varje gång vi åker förbi. 


Kommentarer
Postat av: svåger

ett snabbt beslut av trötthet eller lättja som hon inte trodde skulle få några konsekvenser är den logiska förklaringen till händelsen. Hur som helst inte acceptabelt, jag röstar för fingret.

2009-05-24 @ 21:34:55
Postat av: Anonym

Tack svåger, beslutet har nu blivit att alla i bilen gör som dom vill. Jag kommer inte att tvinga någon att göra fingret, utan bara själv föregå med gott exempel.

2009-05-24 @ 22:06:43
Postat av: Dan

Eftersom Burger King värmer ett flertal av sina produkter micron är det en omöjlighet att den skulle vara sönder. Det säger min fru i alla fall. Och hon har jobbat på Burger King i tre månader. Med andra ord; din kassörska ljög dig rakt upp i ansiktet.

2009-05-25 @ 22:05:31
URL: http://rockandrollheart.blogspot.com/
Postat av: H

Tack Dan, det var väl det jag visste.



2009-05-25 @ 23:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0