Kommer bloggen att dö? Det kan du ge dig fan på

Det här är det sista inlägget den här veckan och också det viktigaste som du har läst i år. Har precis avslutat min studie av dom ca 50 000 bloggar som finns på bloggportalen. Resultatet är skrämmande. Dom genomsnittliga inläggen lyder - kategori för kategori - som följer:

 

 

Mode: Jag vaknade i morse och såg mina JEANS (!)

 

Personligt: Jag vaknade i morse. 

 

Sport: En ny accessoar till tennisshortsen som du bara måste ha kallas för rack och lär bli heeeet! på Laroy. 

 

Film/tv: Låg fortfarande och funderade i morse. Är det nån mer än jag som tycker tittarfrågorna i postkodsmillijonären är för svåra? Vilka länder ingår i Scandinavium? 

 

Humor: När jag vaknade i morse trodde jag att jag hade fått en flintskallig tvilling bredvid mig i sängen, men det visade sig att jag hade morronfjång... Yeah, där fick ni ett prov på mitt material som jag kör med på standup på Pizzeria Riviera på fredag - kom och kolla!!!!! (börjar bli lite nervös nu...)

 

Data/IT: I morse höll jag på att somna

 

Pappablogg: Regeringen väckte mig i morse och jag ville sova vidare med det gick inte för vi har barn. 

 

Litteratur: "Kajsa och den argsinta skäcken" är sååå bäst. Särskilt när han blir så gullig mot ponnyn på slutet. Det kunde man aldrig tro! 

 

Kultur: 

 

Vetenskap: 

 

Student: Här kommer ett recept på glögg

 

 

Fyller på här på måndag. Lillebror, du hade rätt, bloggande ha ballat ur


Kommentarer
Postat av: C

Är det så här illa är det väl läge för pånyttfödelse!!

2009-05-15 @ 22:08:53
Postat av: Anonym

Hmm, jag vet inte jag.

2009-05-15 @ 22:54:03
Postat av: Gunilla

Exempel: Märkte att när jag sökte i "kommentarer" på artikel om adhd i www.dn.se så var tre av fyra kommentarer hänvisningar till deras egna bloggar och då skrev de just bara att detta stått i DN denna dag! Ingen egentlig kommentar, tycker jag, bara att man ville uppmärksamma att artikeln fanns. Analysen om innehållet...saknades.

2009-05-16 @ 21:19:41
Postat av: Gunilla

Humor: om tvillingeen bredvid; uruselt!

2009-05-16 @ 21:22:16
Postat av: H

Dagens understatement Gunilla

2009-05-16 @ 23:14:43
Postat av: Gunilla

Vill du läsa en, i mitt tycke, god blogg?

www.finistere.se

Bodil Malmstens blogg

2009-05-17 @ 22:36:51
Postat av: Jonas

Det är ju just på grund av att merparten bloggare suger så katastrofalt som man som erkänt begåvad människa har ett ansvar att fortsätta blogga. Vi måste putsa till siffrorna lite.

2009-05-18 @ 11:17:35
URL: http://slattungsvisdom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0