pappaledig dag 11

En bra sak med att vara ledig och inte arbeta med direktsändningar är att jag kan umgås med barnen utan att vara skraj för att drabbas av halsåkommor från skola och dagis. Den dåliga saken: jag misstänker att jag nu har en halsåkomma. 

 

Fikade i går och hamnade i en sådan där ganska enkel tankegång som gärna kommer när man är lite utmattad och helst av allt vill sova. Precis utanför fönstret, ca två meter från där jag satt, stod en fönsterputsare och jag kände först att det här blir ju en originell kaffepaus med en gubbe som står och kollar på oss. 

 

Men det slog mig hur tydligt det var att han faktiskt tittade själva fönstret och inte på det som var innanför. Man brukar ju känna om någon tittar på en och trots att hans ögon var riktade rätt på mig så var det som att blicken liksom stannade på fönstrets yta. Det såg svårt ut så jag ägnade en lite stund åt att försöka själv. Jag tittade tillbaks på fönsterputsaren fast inte ända fram då. 

 

Det gick inget vidare. Fönsterputsaren stannade upp i sitt arbete och satte inte igång igen förrän jag slutade titta och återgick till kaffet. Sedan kändes kaffepausen konstig. 


Kommentarer
Postat av: BS

Vilka funderingar Ha ha. När vi hade hund så blev det alltid ett himla liv när fönsterputsarna kom och putsade på utsidan. Man kan lugnt sägat att dom blev utskällda trots att dom inte tittade på hundarna bara på fönsterrutan!

2009-05-14 @ 11:18:59
Postat av: H

Om jag ändå hade varit en hund där och då.

2009-05-14 @ 11:20:48
Postat av: lillebror

Du kunde ju ha öppnat fönstret och förklarat för fönsterputsaren att det var på fönstret du tittade och inte honom.



...är dock inte helt säker på om förklaringen hade gjort att stämningen blivit mindre konstig.

2009-05-14 @ 12:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0