Re: Fotboll

N, din försynta önskan om ett litet meddelande uppfylls härmed. Är medveten om att det börjar gå lite slentrian i mig tackandes nej till morgonkorpen så förhoppningsvis är det här sista gången. 

Ändock nej alltså, den här gången av två skäl: i kväll är det fotbollsmatch med BK Skjutet där jag förhoppningsvis slipper stå i mål, i morgon väntar en heldag på golfbanan med herr Thulin, då vi för andra året i rad ska försvara SVT:s ära i GP-golfen. 

Av helgens övning på rangen att döma är det ytterst lite - egentligen ingenting - som talar för att vi undviker ett nytt bottennapp. Att då spela fotboll kl 07:20 är att försämra oddsen ytterligare. Det vore inte rätt, inte mot herr Thulin och inte mot SVT.

 /H

Kommentarer
Postat av: LB

Ytterligare ett skäl att inte vara med är ju att fotbollsmatcher vid den tiden på morgon lätt medför att knä- och höftleder är obrukbara under en ganska lång tid efteråt.



Detta upptäckte jag redan innan jag fyllt 25. Nu 5 år senare vågar jag inte tänka på konsekvenserna ...väljer därför att inte göra det.

2009-05-26 @ 16:54:55
Postat av: H

efter ytterligare fem år slutar man att tänka på konsekvenserna och låtsas inte om dom.

2009-05-26 @ 19:01:28
Postat av: lillebror

...å fan, då är jag ju redan ytterligare 5 år äldre i mitt tankesätt. Pust, jobbigt!

2009-05-26 @ 20:08:52
Postat av: H

pratar vi om exakt samma sak hela tiden?

2009-05-26 @ 20:17:43
Postat av: Per

Observerade just att det rullar en banner med reklam för medel mot ändtarmsbesvär under detta inlägg. Kan det vara så att reklamen är anpassade efter bloggläsarna, det vill säga män på väg mot medelåldern...?

2009-05-26 @ 22:29:36
Postat av: H

Per, jag har tidvis misstänkt att någon har som jobb att anpassa annonserna på sidan till läsekretsen. Det indiska löshåret som dyker upp med jämna mellanrum motsäger dock det.

2009-05-27 @ 17:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0