självscannade kroasånger

I Stockholm har systemet med självbetjänade kassor kommit ett snäpp längre än i Göteborg. Även den lilla konsumbutiken på hörnet har tekniken. I morse fanns det bara det, alltså ingen riktig kassa alls.

Jag vet inte om ni brukar fundera på hur länge en kassör har arbetat som kassör. Jag gör det ibland, när det går riktigt långsamt för att kassören sitter och slår i en pärm hela tiden för att veta vad frukten har för nummer, så tänker jag att han eller hon är ny på jobbet och då är det ok att det tar längre tid.

I morse skulle jag köpa kroasånger, bara det. Framför mig fanns fem privatpersoner varav SAMTLIGA agerade som främlingar inför självscanningen. Bananer t.ex. har ingen streckkod - alltså måste man slå i en pärm för att veta vad dom kostar.

Mina kroasånger hade inte heller någon streckkod vilket innebar att även jag hade blivit en bromskloss först i kön, om inte en ur personalen tillslut dykit upp för att hjälpa till. Han hade lika gärna kunnat göra det själv från början eftersom det var så det blev.

Slutsats: Innan någon lyckas genmanipulera in streckkoder i frukt, och baka in streckkoder i bröd - så kommer självbetjänade kassor i matvarubutiker att BARA vara en källa till frustration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0