Stegräknare

I går
"Någon - sannolikt du - har begärt att få ett nytt lösenord till inloggningen på ditt bloggkonto". "Sannolikt du" är en rolig formulering. JA, det är jag som har begärt det. Trodde att jag hade ett system med samma lösenord till allt men har uppenbarligen frångått det i bloggfallet. 

Byggde pokemonfigurer av lego tillsammans med min son i går. Ett kreativt möte mellan gammalt och nytt som tyvärr slutade med att mina figurer Rockandrollo och Moha dog. 

Nya starttiden 21:00 i div 7 B är heller ingen succé. Somnade klockan 01:30 i natt när fötterna äntligen hade kallnat. 5-3 seger dock för BK Skjutet mot Billdal. Och apropå gårdagens diskussion om bloggen som ett stendött fenomen så vill jag här lyfta fram det faktum att min lillebror spelade hela matchen i går med en stegräknare i byxlinningen. Där talar vi verkligen om något som känns 2008. Att det pågår en tävling på jobbet är ingen ursäkt. Det är inte ok. 

 

Senare i dag

Bilbesiktning


Kommentarer
Postat av: Jonas Slättung

Nu, Henrik, är jag här.

2009-05-06 @ 12:06:25
URL: http://slattungsvisdom.blogspot.com/
Postat av: H

Tack. Och tack för din förmåga att uttrycka dig rakt och enkelt.

2009-05-06 @ 12:38:49
Postat av: svåger

Ber om ursäkt för inläggs-spamen igår. Som sagt, är fortfarande i läroprocessen för detta medium...

Men, till mitt försvar måste jag ändå säga att uppdateringen på denna blogg är under all kritik. Inte såg jag att mitt inlägg kommit in?

2009-05-06 @ 12:53:07
Postat av: svåger

eureka! har nu hittat uppdateringsknappen i webbläsaren...

har h något att säga om att twittra? det ska ju vara det senaste. Är det inte dags att gå över till det? håller med om att stegräknare inte är ok. inte bara 2008 utan också ett sätt att få oförtjänt kred för sitt rörelseschema genom att manipulera en stackars skakleksak av låg kvalitet.

2009-05-06 @ 13:07:53
Postat av: H

Twittra blev omodernt i förra veckan. Det senaste är att bara skriva enstaka bokstäver i sina inlägg.





2009-05-06 @ 13:11:14
Postat av: Vickevire

Gör härmed inträde bland hangaroundsen. Stegräknare under fotbollsmatch? Kan vara framgångsrikt, killen som vann när vi hade stegtävling på jobbet var linjedomare och det var de enda sociala mötena han hade den den månaden. I övrigt gick han - morron, lunch, kväll för att sedan dra en extra timme på motionscykel framåt nattkröken. Vad gör man inte för en pokal?

2009-05-06 @ 21:52:57
Postat av: Vickevire

Varför syns inte mitt inlägg? Trodde att jag behärskade detta bättre än Svågern. Eller skall du kontrolläsa alla inlägg innan de går igenom?

2009-05-06 @ 21:57:31
Postat av: Vickevire

Det här är jätteskumt, mina inlägg syns forfarande inte men antal inlägg är 7, vilket är två fler än man kan se och borde därmed vara de två kommentarer jag skrev. Är min text publicerad i vitt? "#FFFFFF". Slutar och kollar in i morn. Ha' det!

2009-05-06 @ 22:27:19
Postat av: H

En sann vinnare i en stegräknartävling håller reda på stegen i huvudet - där finns en utmaning. Jag kontrollerar inte inläggen även om svågerns förtäckta bilreklam har fått mig att börja fundera i den riktningen.



2009-05-06 @ 22:30:29
Postat av: Anonym

Ni har rätt, uppdateringen av bloggen är under all kritik. Skärpning, ni som tillhandahåller detta utrymme - vi försöker förgylla nätet.



/Henrik K

2009-05-06 @ 22:33:29
Postat av: H

test av uppdatering

2009-05-06 @ 23:13:18
Postat av: lillebror

...fast nu använde jag ju inte stegräknaren under matchen iaf. Bara under uppvärmningen.



Den fäste inte särskilt bra i linningen, och jag såg framför mig en situation där alla spelare på plan fokuserar på var bollen är, medan en (jag) springer med nedsänkt blick i konstiga luckor. FÖr inte skulle man väl kunna be domaren att blåsa av matchen en stund för att arrangera skallgång?



För övrigt lånade jag igår ut min stegräknare till en nyanställd på jobbet, hon är pga hon är sent in utom tävlan. Hon skulle springa vårruset, men glömde stegräknaren hemma.



2009-05-07 @ 13:15:31
Postat av: H

Men... inte mycket av det du redovisar är väl egentligen ok? Fortfarande mycket stegräknare och för den delen mycket stegräknarmygel.

2009-05-07 @ 16:47:51
Postat av: lillebror

...och kamratskap, vilket väl inte kan anses vara inte-ok?

2009-05-09 @ 00:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0