pollenallergin expanderar

Är fortsatt mkt pollenpåverkad i näsa och ögon vilket är lite märkligt eftersom björksäsongen sedan länge är över; det står i tidningen att halterna av björk är L. Däremot ska halterna av gräspollen vara måttliga till höga - alltså drar jag slutsatsen att jag numer är allergisk även mot gräs. 

 

Pollensäsongen sträcker sig således från slutet av mars till mitten av september. Med lite flyt kan jag få någon vecka där i skarven mot oktober med fria luftvägar innan barnen börjar importera förkylningar från skola och dagis igen. Även som 35-åring kan man utvecklas tydligen. 


Kommentarer
Postat av: Vickevire

Det finns ett vitt pulver du kan snorta upp i näsan som heter Nasaleze. Funkar på på sonen - tror. Du köper det i hälsokosten - naturligtvis...

2009-06-02 @ 20:26:24
Postat av: H

Är det sant? Finns det en allergimedicin som man snortar?

2009-06-02 @ 21:17:24
Postat av: Vickevire

Uppenbarligen, sonen levde sig verkligen in i detta och la en sträng mha en sedel - kanske jag skall vara orolig? Men å andra sidan har det haft effekt mot allergin.

2009-06-03 @ 20:56:30
Postat av: H

Ja, och så länge man inte röker allergimedicinen finns det nog ingen anledning till oro.

2009-06-03 @ 22:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0