"det är inte 2004"

Har haft en liten diskussion med min lillebror om vem av oss som mest borde promota den här bloggen. Jag hävdar att det måste vara han för det blir ju inte så bra om jag ska hålla på och sälja in mig själv hela tiden. Han å sin sida hävdar att det känns lite konstigt att gå runt och säga "min storebror har en bra blogg, besök den nu" apropå ingenting. Han menar att det hade varit en annan sak om året hade varit 2004. 

 

Jag är lite kluven, en slags kompromiss kanske är att svågern promotar lite. 

 

 


Kommentarer
Postat av: patrik spång

Har redan sålt in den på några kolleger. Hörde mig själv använda omdömet: "En blogg med sådana där Seinfeld-funderingar". Tror det är ett rätt bra betyg.



Fönsterputsaren är en favorit. Testade också att fokusera blicken på ingenting, en halvmeter framför mig själv. Men trillade snabbt över i den gamla leken där man kunde knuffa om kull människor som står långt bort med fingrarna. Rekommenderas.

2009-05-14 @ 14:47:26
URL: http://www.jerlov.se
Postat av: lillebror

Spång - om man testar den leken och det är fönsterputsaren på ställningen som man "leker med", så känns det på något sätt inte helt bra. Det hade nog kunnat orsaka ÄNNU konstigare stämning mellan Henrik och fönsterputsaren om den sistnämnde börjat ana att Henrik lekte denna föreslagna lek. De bor ju trots allt ett par våningar upp.

2009-05-14 @ 15:08:43
Postat av: Dan

Ett sätt att nå ut är ju att medverka i GP och där tipsa om sin blogg ;-) Ett annat sätt är att lägga till bloggen på Bloggtoppen (på så vis ser du också hur många det är som läser din sida) och Bloggportalen. Det är snabbt gjort. Då når säkert din blogg många nya läsare. Du är ju trots allt ngt av en kändis.

2009-05-14 @ 17:46:25
URL: http://rockandrollheart.blogspot.com/
Postat av: svåger

hm..förstår att du vill utnyttja min marknadsföringsexpertis för att framgång i bloggen. jag ska överväga saken men utgångspunkten i all seriös marknadsföring är att produkten i sig måste vara bra. att döma på det senaste annonsmaterialet så verkar du ju stigit i kvalitet eftersom löshåret ersatts av lite hetare produkter som macbook...

2009-05-14 @ 21:33:03
Postat av: Anonym

Hörni, allt detta ni säger är bra och sporrar mig att ta tag i saker och ting. När det gäller Spongs lek så förhöjs den ytterligare om man tar med sig en leksaksdrake ut och låtsas att den äter upp människor som står ett femtiotal meter bort.

2009-05-14 @ 21:54:45
Postat av: Jonas Slättung

Jag har börjat med en annan grej.

Jag lägger mig ner på sidan, med huvudet mot marken och tittar liksom nedåt min kropp, bortåt, så att säga. Sen lyfter jag ena benet, viker ner knät så att skosulan hänger ungefär 1 dm ovanför marken (kan varieras beroende på humör, ork etc) och ligger alltså nu och tittar ut mellan marken och min skosula.

Sen väntar jag bara tills det kommer någon, gärna då en långsam pensionär (jag har inget emot dem så, men tricket funkar bättre om det är nån som rör sig långsamt) som går in i "gattet", så att säga.

Ja, och sen trampar jag ihjäl dem.



Det här är en jättekul lek som jag verkligen vill rekommendera.

2009-05-18 @ 19:28:46
URL: http://slattungsvisdom.blogspot.com/
Postat av: Jonas Slättung

Jag har börjat med en annan grej.

Jag lägger mig ner på sidan, med huvudet mot marken och tittar liksom nedåt min kropp, bortåt, så att säga. Sen lyfter jag ena benet, viker ner knät så att skosulan hänger ungefär 1 dm ovanför marken (kan varieras beroende på humör, ork etc) och ligger alltså nu och tittar ut mellan marken och min skosula.

Sen väntar jag bara tills det kommer någon, gärna då en långsam pensionär (jag har inget emot dem så, men tricket funkar bättre om det är nån som rör sig långsamt) som går in i "gattet", så att säga.

Ja, och sen trampar jag ihjäl dem.



Det här är en jättekul lek som jag verkligen vill rekommendera.

2009-05-18 @ 19:30:39
URL: http://slattungsvisdom.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jonas, människor som inte känner dig kan läsa detta. Alltså, det är inte typ ett internät även om jag kanske kallade det av misstag.

2009-05-18 @ 22:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0