Jag tror huvudet lossnade förra säsongen

Passerade Slottskogens minigolfbana på vägen hem i går och det var fullt av folk. Sällskap och par, äldre och yngre och så gick där en kille som spelade banans 18 hål ensam. Att spela minigolf bara med sig själv kändes först som en mycket sorglig sak. Det var innan jag noterade hur bra det gick för honom. 

 

Hela alltet påminde mig om vanlig golf och att det bara är en vecka kvar till GP-golfen, en av två golftävlingar som jag ställer upp i varje år. Jag och min lagkamrat Erik misslyckades ganska rejält på Särö förra året och jag minns att jag tänkte att det under inga som helst omständigheter skulle få upprepas. 

 

Dessvärre så är risken för ett nytt fiasko överhängande eftersom detta är dom mest konkreta tankarna jag har haft på golf sedan i september förra året. Förra veckan funderade jag i och för sig på vart jag ställde bagen senast och om huvudet på puttern lossnade förra säsongen eller hur det var. 


Kommentarer
Postat av: patrik spång

Henrik, ett tips.



Det bloggverktyget som du använder hamnar per automatik högt upp i sökmotorerna.



Så.



Vill du få "bananskals-läsare" ska du satsa på rubriken. Golf är en bred rubrik som inte suger tag i en person som på måfå halkar omkring på nätet. Var mer specifik i dina rubriker, gärna provokativ.



Menar såklart inte att du ska begå våld på ditt språk. Icke. Bara vrida upp temperaturen en aning i rubben.



Typ: Jag tror huvudet lossnade förra golfsäsongen.



Hemma på min lätt avsomnade blogg har ett av mina sämre inlägg rekord i träffar. Rubriken var: Innehöll Brad Pitt och Mikael Persbrandt.



Så förutsägbart är det ibland.







Ett

2009-05-15 @ 10:24:19
URL: http://www.jerlov.se
Postat av: H

Spång, jag visste väl att din yrkeskunskap skulle komma även mig till gagn tids nog.

2009-05-15 @ 10:25:44
Postat av: svåger

Vill bara med bestämdhet be H använda rätt term när det gäller golf av det kortare slaget: bangolf. Minns våra vänner i Vinslöv som sannolikt skulle tappat humöret fullständigt vid blotta tanken på att man kan benämna sporten minigolf..

2009-05-16 @ 23:01:06
Postat av: H

Förlåt alla bangolfare, men jag vill också korrigera dig svåger - bangolf är mycket, men det är ingen sport.

2009-05-16 @ 23:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0