Pappaledig dag 9

Det såg kallt ut när jag tittade ut i förmiddags så både jag och yngsta dottern var rejält påklädda när vi gick ut. Lagom till skolans firande av "Fritidshemmens dag" sprack molntäcket upp och jag blev genomsvettig omgående. 

Har aldrig hört talas om denna högtid tidigare men den innebar loppmarknad och mycket folk på skolgården. Sjuåringen skötte sig förnämligt på egen hand. Fyraåringen å sin sida kroknade efter en kvart vilket blir svårhanterligt när man har en ettåring som precis upptäckt sina ben, sand, tomatplantor, fimpar, stora killar som spelar fotboll och skjuter hårda låga skott, fotbollsmål, andra människors ben, mina ben osv.

När ettåringen till sist somnade i vagnen med en splitter ny tomatplanta var jag ytterst angelägen om att hon skulle förbli sovande, chanserna till det minskar något om någon pillar henne i ansiktet.

Allt detta för att få lite perspektiv på det underbetyg min son levererade med någon minuts fördröjning:

"Pappa... du är som Emils pappa".

Det är jag inte alls. 

Kommentarer
Postat av: Schliedkrantz

"Allt detta för att få lite perspektiv på det underbetyg min son levererade med någon minuts fördröjning: "Pappa... du är som Emils pappa"."



Är du säker på att din son menade 'Emils pappa' som något negativt? Han kanske menade det som beröm. Tycker Emils pappa sköter sig rätt bra på det hela taget; sköter lantbruket, uppfostrar barn och håller familjen på gott humör.

2009-05-12 @ 18:24:53
Postat av: H

Det kan jag garantera att han inte menade

2009-05-12 @ 18:46:07
Postat av: Schliedkrantz

Du kanske får läsa sagan för honom en gång till.

2009-05-12 @ 19:01:17
Postat av: Schliedkrantz

Eller inte.

2009-05-12 @ 19:02:58
Postat av: C

Är inte Emils pappa ganska fipplig, snål och kärleksfull! Jag tror inte att sonen menade snål!

2009-05-12 @ 21:55:48
Postat av: Schliedkrantz

Ja, hur fasen var Emils farsa egentligen? Har hört att han var en väldigt sammansatt människa: älskade fläskkotlett men hatade fläskkarré. Ska tydligen ha varit en jäkel på counter strike, men tilläts aldrig utveckla sin talang fullt ut pga en missunnsam fru. Synd - han kunde blitt nåt.

2009-05-12 @ 22:34:54
Postat av: H

Varför pratar ni om Emils pappa överhuvudtaget längre? Gå vidare.

2009-05-12 @ 23:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0