spetsiga öron

Det är mycket om den nya star trek-filmen nu vilket påminner mig om ett tillfälle för några år sedan när den första Sagen om ringen-filmen kom. Jag skulle göra en intervju med folk som köade inför premiären på Palladium på Kungsportsplatsen i Göteborg. Dom mest extrema i kön hade inte bara tagit med sig tält utan byggt en liten kåkstad utanför biografen. Vi stegade in i en av dom större hyddorna jag och fotografen. 

 

Intervjun genomfördes utan missöden, två mkt trevliga fantaster svarade på frågor om hur intressen kan övergå i passion och allt var frid och fröjd. Då, plötsligt, överfölls jag verbalt bakifrån av en kvinna i 30-årsåldern som hållit till i hyddans inre skrymslen. Hon sågade mig grundligt; huvudbudskapet var att jag var på plats i kön för att göra narr av folk och låta dom framstå som konstiga nördar. 

 

Jag svarade inte utan tittade på kvinnans alvöron. 

 

Senare kände jag att jag nog borde ha fått dagens ros den dagen för att jag inte tog med attacken i inslaget. Människans värsta fiende är inte från Klingon eller vad det heter. 

 

 


Kommentarer
Postat av: svåger

för att tillföra en viss akademiskt höjd till denna blogg kan jag berätta att denna typ av passion eller abnormt starka intresse i marknadsföringskretsar brukar gå under epitetet "hyperlojalitet". Så stark passion för en produkt eller ett varumärke så att intresset blivit en livstil. Jfr t.ex. fotbollsfans eller Harley Davidson-ägare.



Själv kan jag t.ex. snart misstas för att ha en hyperlojalitet till kor när min redan nämnda film snart sprids ut i cyberrymden...

2009-05-10 @ 00:53:44
Postat av: svåger

ps: varför uppe den tid på dygnet kanske H undrar. Som sagt, rutinerna har inte riktigt satt sig än...ds

2009-05-10 @ 00:55:16
Postat av: Slidkrans

Star Trek är oerhört spännande, särskilt ur ett genusperspektiv. När får vi se den vinklingen på SVT?

2009-05-10 @ 09:14:03
Postat av: Slid krans

Håller med. Star Trek och Sagan om ringen, håller helt enkelt inte måttet. Tacka vet jag Beck - levererar alltid.

2009-05-10 @ 09:19:35
Postat av: H

Svåger - någonstans i Sverige står det just nu en man i kalsongerna med ett barn på ryggen och steker pannkakor på sex ägg. Det finns inget rutinartat i det.







2009-05-10 @ 12:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0