tuben

Ett sätt att känna sig riktigt ocool är att vara i Stockholm och gå och släpa på en stor blå resväska och göra fel när man ska ta tunnelbanan och för att rädda upp situationen kalla t-banan för "tuben".

På centralen i Göteborg kände jag mig ju så fräck - i solglasögon, fräcka skor och Steve Mcqueen-jacka. Kanske är detta en kraftfull följd av att ha nått yngre medelåldern - egenskapen att kunna se totalt bortkommen ut. På centralen i Stockholm såg barnen mer världsvana ut än mig.

Jag var den enda som hade fått en X2000-lasagnefläck på tröjan och det gjorde naturligtvis inte saken exakt bättre. Är för övrigt kritisk till SJ där - lasagne är inte en slags soppa.

Överhuvudtaget, om jag ska göra en jämförelse: En man som sålde vykort på stockholmska kändes som en kändis.

Kommentarer
Postat av: K

Okej, bättre sent än aldrig: hahahaaaaaaa. Vansinnigt roligt. Bättre än så blir det inte /K

2009-06-04 @ 16:55:39
Postat av: H

typiskt en sådan där grej som blir roligare ju mer distans man får till det. Jag skrattar nästan åt det nu.

2009-06-04 @ 17:57:44
Postat av: LB

Ett citat från den underbara filmen Dodgeball som visades igår på tv.



"En dag kommer du att skratta åt det här ...jag skrattar redan åt det"

2009-06-05 @ 14:54:58
Postat av: H

Antagligen världens bästa film som egentligen inte är bra.

2009-06-05 @ 18:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0